-->

Αναζήτηση

30.11.17

Κίνα: Σιδηροδρομική γραμμή Βελιγράδι - Βουδαπέστη

  • Η Κίνα χρηματοδοτεί τη σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων Βελιγράδι - Βουδαπέστη.
  • Η Σερβία ξεκινάει το 2017, η Ουγγαρία το 2020.
  • Προβληματισμός στην Ευρώπη,
  • Επένδυση 3,2 δισ. ευρώ.
  • Έπεται το τμήμα Βελιγράδι - Πειραιάς.
  • Η Ελλάδα δεν συμμετέχει στην πρωτοβουλία "16+1"



Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας One Belt, One Road («μια ζώνη, ένας δρόμος», ο νέος-σύγχρονος «δρόμος του μεταξιού») η Κίνα χρηματοδοτεί (Exim Bank) και αυξάνει την επιρροή της στην Ευρώπη με τη σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων Βελιγράδι Βουδαπέστη, με αναμενόμενο κόστος 3,2 δισ. ευρώ.

Η Σερβία ξεκινάει τις εργασίες:
  • Μήκος: 370 χλμ.
  • Η Σερβία δανείζεται 297,6 εκ. δολάρια από την κινεζική Exim Bank
  • Η Exim Bank χρηματοδοτεί το υπόλοιπο.
  • Έναρξη: 2017
  • Εκτέλεση από "China Railways International" και "China Construction Company" με την δέσμευση ότι θα παραχωρήσουν το 46% των εργασιών σε τοπικές εταιρίες.

Η Ουγγαρία ξεκίνησε πρόσκληση υποβολής προσφορών για το δικό της τμήμα:
  • Μήκος: 152 χλμ.
  • Η Ουγγαρία:
    - επενδύει 1,77 δισ. ευρώ
    - δανείζεται από την Exim Bank το υπόλοιπο 85%
    - 20 έτη με επιτόκιο 2,5%
  • Έναρξη: 2020

 Διάσκεψη κορυφής 16+1 χωρών της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης και της Κίνας,  οικονομικό και εμπορικό φόρουμ των χωρών της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, συμμετέχουν:
  • Κίνα
  • 11 κράτη μέλη της ΕΕ: ​​η Βουλγαρία, η Κροατία, η Τσεχία, η Εσθονία, η Ουγγαρία, η Λετονία, η Λιθουανία, η Πολωνία, η Ρουμανία, η Σλοβακία, η Σλοβενία
  • 5 υπό ένταξη χώρες: Αλβανία, Βοσνία και Ερζεγοβίνη, Σκόπια, Μαυροβούνιο και Σερβία

Σχόλια:

  • Η Σερβία δανείζεται και συμμετέχει.
  • Η Ουγγαρία επενδύει, δανείζεται και συμμετέχει.
  • Οι Βρυξέλλες προβληματίζονται.

Τα κράτη που ενδιαφέρονται για τον πληθυσμό τους συμμετέχουν στον βαθμό που μπορούν, εξασφαλίζοντας δάνεια, επενδύοντας, διεκδικώντας μερίδιο στα έργα και στη λειτουργία.

Τα άλλα κράτη, αλλοιώνουν τον πληθυσμό τους, κλείνουν τις γραμμές (Ειδομένη), και ξεπουλάνε όλο τους το μερίδιο σε εξευτελιστικές τιμές, όπως φαίνεται ξεκάθαρα από τις συμμετοχές που έχει η Σερβία και η Ουγγαρία.

Ποιό θα είναι το μερίδιο των Ελλήνων, όταν το δικό μας τμήμα θα γίνει υψηλών ταχυτήτων ?

Μάλλον το μερίδιο που έχουμε στον TAP (0%).

Πηγές:

Κείμενο Εργασίας ΕΛΙΑΜΕΠ: 82_2017_-WORKING-PAPER-_Jens-Bastian.pdf

Ιστορικό:

Σχετικές αναρτήσεις:


Λέξεις εντοπισμού: #Ουγγαρία #Σερβία #Κίνα