- Η Κίνα χρηματοδοτεί τη σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων Βελιγράδι - Βουδαπέστη.
- Η Σερβία ξεκινάει το 2017, η Ουγγαρία το 2020.
- Προβληματισμός στην Ευρώπη,
- Επένδυση 3,2 δισ. ευρώ.
- Έπεται το τμήμα Βελιγράδι - Πειραιάς.
- Η Ελλάδα δεν συμμετέχει στην πρωτοβουλία "16+1"
Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας One Belt, One Road («μια ζώνη, ένας δρόμος», ο νέος-σύγχρονος «δρόμος του μεταξιού») η Κίνα χρηματοδοτεί (Exim Bank) και αυξάνει την επιρροή της στην Ευρώπη με τη σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων Βελιγράδι Βουδαπέστη, με αναμενόμενο κόστος 3,2 δισ. ευρώ.
Η Σερβία ξεκινάει τις εργασίες:
- Μήκος: 370 χλμ.
- Η Σερβία δανείζεται 297,6 εκ. δολάρια από την κινεζική Exim Bank
- Η Exim Bank χρηματοδοτεί το υπόλοιπο.
- Έναρξη: 2017
- Εκτέλεση από "China Railways International" και "China Construction Company" με την δέσμευση ότι θα παραχωρήσουν το 46% των εργασιών σε τοπικές εταιρίες.
Η Ουγγαρία ξεκίνησε πρόσκληση υποβολής προσφορών για το δικό της τμήμα:
- Μήκος: 152 χλμ.
- Η Ουγγαρία:
- επενδύει 1,77 δισ. ευρώ
- δανείζεται από την Exim Bank το υπόλοιπο 85%
- 20 έτη με επιτόκιο 2,5% - Έναρξη: 2020
Διάσκεψη κορυφής 16+1 χωρών της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης και της Κίνας, οικονομικό και εμπορικό φόρουμ των χωρών της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, συμμετέχουν:
- Κίνα
- 11 κράτη μέλη της ΕΕ: η Βουλγαρία, η Κροατία, η Τσεχία, η Εσθονία, η Ουγγαρία, η Λετονία, η Λιθουανία, η Πολωνία, η Ρουμανία, η Σλοβακία, η Σλοβενία
- 5 υπό ένταξη χώρες: Αλβανία, Βοσνία και Ερζεγοβίνη, Σκόπια, Μαυροβούνιο και Σερβία
Σχόλια:
- Η Σερβία δανείζεται και συμμετέχει.
- Η Ουγγαρία επενδύει, δανείζεται και συμμετέχει.
- Οι Βρυξέλλες προβληματίζονται.
Τα κράτη που ενδιαφέρονται για τον πληθυσμό τους συμμετέχουν στον βαθμό που μπορούν, εξασφαλίζοντας δάνεια, επενδύοντας, διεκδικώντας μερίδιο στα έργα και στη λειτουργία.
Τα άλλα κράτη, αλλοιώνουν τον πληθυσμό τους, κλείνουν τις γραμμές (Ειδομένη), και ξεπουλάνε όλο τους το μερίδιο σε εξευτελιστικές τιμές, όπως φαίνεται ξεκάθαρα από τις συμμετοχές που έχει η Σερβία και η Ουγγαρία.
Ποιό θα είναι το μερίδιο των Ελλήνων, όταν το δικό μας τμήμα θα γίνει υψηλών ταχυτήτων ?
Μάλλον το μερίδιο που έχουμε στον TAP (0%).
Πηγές:
- Σιδηροδρομική διπλωματία Κίνας αποδίδει καρπούς ως η συνέχεια του Πειραιά! | Defence-point.gr
- Κίνα: Διεύρυνση συνεργασίας με Βαλκάνια και Κεντρική Ευρώπη – EurActiv.gr
- Προβληματισμός στις Βρυξέλλες από την κινεζική παρουσία σε Βαλκάνια και Κ. Ευρώπη - οικονομικές ειδήσεις της ημέρας - Το Βήμα Online
- Σιδηροδρομικά Νέα: Σερβία: Σιδηρόδρομοι υψηλών ταχυτήτων με κινέζικη χρηματοδότηση.
Κείμενο Εργασίας ΕΛΙΑΜΕΠ: 82_2017_-WORKING-PAPER-_Jens-Bastian.pdf
Ιστορικό:
- 2016: Τρένο: Βουδαπέστη-Βελιγράδι σε 3 ώρες με χρηματοδότηση από Κίνα - ypodomes.com
- 2016: Ο Δρόμος του Μεταξιού αναβιώνει | Κόσμος | Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
- 2015: H πρωτοβουλία της Κίνας "Οδεύσεις και ζώνες" φτάνει στην Ευρώπη | Κέντρο Γεωπολιτικών Αναλύσεων
- 2014: Με κινεζική χρηματοδότηση ο νότιος άξονας προς την Ευρώπη | Επιχειρήσεις | Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
- 2014: Σύνοδο 16 χωρών διοργανώνουν Σερβία και Κίνα τον Δεκέμβρη στο Βελιγράδι :: left.gr
- 2013: Σερβία: Πρόταση για σύσταση ομάδας εργασίας με στόχο την επιτάχυνση του έργου κατασκευής σιδηροδρομικών υποδομών μεταξύ Σερβίας - Ουγγαρίας - Express.gr
- 2012: Συνάντηση κορυφής Κίνας-Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης(CEE) πρωτοβουλία «16+1»
Σχετικές αναρτήσεις:
- Ο δρόμος του Μεταξιού
- Ελλάδα - Κίνα λιμάνια και σιδηρόδρομος
- Ειδομένη - Ιστορικό και Σχόλια
- Αθήνα - Βουδαπέστη
- Μνημόνιο κατανόησης Σερβίας – Ουγγαρίας – Κίνας για τη σιδηροδρομική γραμμή Βελιγράδι – Βουδαπέστη
- Η Κίνα επενδύει στη σύνδεση Ελλάδας - Κεντρικής Ευρώπης
- Η Σερβία «αιχμή του δόρατος» της Κίνας στα Βαλκάνια
Λέξεις εντοπισμού: #Ουγγαρία #Σερβία #Κίνα